Маслопреси. Технологія холодного пресування
Висока якість підвищений вміст вітамінів та мікроелементів зумовлені низькою температурою, яка підтримується протягом технологічного процесу на рівні приблизно 50 градусів за Цельсієм, а при застосуванні зонного розподілу олії дозволяє ще понизити цей показник. Маслопреси переробляють насіння соняшнику, ріпак, льон, насіння гарбуза, розторопшу, соевий екструдат, рижій, кукурудзяний зародок та ін.
ПХП-100 - маслопрес першого (холодного) віджиму, продуктивністю до 100 кілограмів насіння за годину, залишкова олійність макухи 10-12%, встановлена потужність 5,5 кВт, живлення 3 фази 380 В, розміри (ДхШхВ, мм) 1600х800х1000, вага 550 кг. Вміст протеїну в макусі для необрушеного насіння без підігріву складає від 25%, при обрушці та підігріві - до 37%. |
ПХП-200 - маслопрес першого (холодного) віджиму, продуктивністю до 200 кілограмів насіння за годину, залишкова олійність макухи 11-13%, встановлена потужність 11 кВт, живлення 3 фази 380 В, розміри (ДхШхВ, мм) 2000х900х1100, вага 850 кг. Вміст протеїну в макусі для необрушеного насіння без підігріву складає від 25%, при обрушці та підігріві - до 37%. |
ПХП-500 - маслопрес першого (холодного) віджиму, продуктивнісю до 500 кілограмів насіння за годину, залишкова олійність макухи 13-14%, встановлена потужність 18,5 кВт, живлення 3 фази 380 В, розміри (ДхШхВ, мм) 2200х1000х1300, вага 1250 кг. Вміст протеїну в макусі для необрушеного насіння без підігріву складає від 25%, при обрушці та підігріві - до 37%. |
ПХП-1000 - маслопрес першого (холодного) віджиму, продуктивнісю до 1000 кілограмів насіння за годину, залишкова олійність макухи 15-16%, встановлена потужність 45 кВт, живлення 3 фази 380 В, розміри (ДхШхВ, мм) 3200х1200х1500, вага 3250 кг. Вміст протеїну в макусі для необрушеного насіння без підігріву складає від 25%, при обрушці та підігріві - до 37%. |
Переробка ріпаку на установках холодного пресування ПХП-500
СЕРВІСНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ МАСЛОПРЕСА
Особливості віджиму олії з насіння ріпаку на маслопрессі
При віджиманні олії з насіння ріпаку переналагодження маслопресса не потрібно. Для переробки ріпаку придатні насіння з діапазоном вологості 7-10%. При більш сухому насінні ріпаку потрібно їх попереднє зволоження водою шляхом її розпилення або дозованого змішування. При більш вологому насінні необхідно провести їх попереднє підсушування.
Виняткова особливість маслопресса на просторі колишнього СНД-можливість отримання олії з насіння ріпаку при ОДНОРАЗОВОМУ ОСТАТОЧНОГО ВІДЖИМУ
РІПАК ---> ріпакова олія ---> БІОДИЗЕЛЬ
Ріпак є однією з найбільш цінних і перспективних культур в загальносвітовому виробництві рослинних олій. Це культура з високою олійністю (до 45%). Ріпаку відводять важливу роль як джерелу харчового рослинного масла, а також як сировині для отримання технічних продуктів, а саме, виробництва метилових і етилових кислот ріпакової олії (або БІОДИЗЕЛЯ). Зацікавленість у рапсовій олії обумовлена її складом, у тому числі жирними кислотами у складі триацилглицеринов. Їх склад підвищує стійкість масла до окислення, що, у свою чергу, дозволяє гарантувати виробникам ріпакової олії для харчових цілей більший термін придатності до вживання. Стійкість до окислення ріпакової олії в порівнянні з іншими важлива також при виробництві метилових і етилових жирних кислот в якості альтернативного палива для дизельних двигунів.
Дуже важливим питанням є поліпшення властивостей ріпакової олії на генетичному рівні. Як відомо, важливим показником для ріпакової олії є наявність ерукової кислоти. Мінімізація ерукової кислоти в маслі відіграє важливу роль при використанні масла в харчовому секторі. Для харчових цілей використовується насіння ріпаку з вмістом ерукової кислоти не більше 2% і глюкозінулатов - 3%. Згідно з галузевим стандартом України ГОСТ 46.072 на ріпакову олію, для харчових цілей можуть використовуватися нерафінована олія вищого і першого сортів, а також рафінована НЕ дезодорована і рафінована дезодорована з місткістю ерукової кислоти не більше 5% і сірки не більше 6 мг / кг.
Що стосується технічних сортів ріпакової олії, які непридатні для їжі у зв'язку з підвищеною кількістю ерукової кислоти і сумарно місткістю мононенасичених кислот в межах 53-69%, а поліненасичених - до 23%, то саме ці сорти відповідають вимогам для виробництва альтернативного палива для дизельних двигунів .
Макуха, що отримується з насіння ріпаку, містить до 37-40% цінного білка. Ріпаковий макуха використовується як живильних доповнень в рецептурі комбікормів і для годівлі худоби та птиці. Рапсове масло в порівнянні з іншими маслами з точки зору фізіології харчування людини має ряд преімущесв. Воно містить всі фізіологоческі важливі кислоти в оптимальному співвідношенні.
Рапсове масло це дешеву сировину для виробництва біодизеля. З тонни рапсу можна отримати от300 до 360 кг. масла, і з цього масла 270-320 кг. біодизельного палива. Незаперечна цінність біодизеля в його екологічною чистоті і можливості отримувати його з відновлюваної сировини.
Рапсове масло, як біопаливо, можна використовувати у вигляді чистого масла холодного пресування і етерифікованих. У першому випадку паливо подхдіт до двигунів з камерою завихрення, які дооснащені додатковою апаратурою для впорскування масла. На етерифікованих маслі можуть працювати звичайні дизельні двигуни без переоснащення.
При енергетичному використанні ріпакової олії в якості палива можливі два шляхи: централізоване і децентралізувати виробництво.
Централізоване виробництво: модифікація ріпакової олії - отримання біодизелю, і використання в дизельних двигунах будь-яких марок (отримане масло надходить на завод для хімічної переробки, а потім автозаправки). При хімічної реакції рослинне масло змішується з метанолом і каталізатором. При цьому утворюється біодизель і побічний продукт - гліцерин. Фахівці з моторам вважають біодизель найкращим, що є в наявності паливом для двигунів внутрішнього згоряння.
Децентралізіровать проиводства: незначна модифікація дизельних двигунів і використання тільки відфільтрованого ріпакової олії (отримане масло фільтрується на місці, в невеликих седиментаційних емностях і використовується в модифікованих дизельних агрегатах, місцевих котельнях або транспортних засобах).